Työntekijöille

Jaa sun seurakunnan paras juttu somessa hashtagillä:

#liikkuvaseurakunta

Kävelykokoukset ovat erinomainen tapa tuoda liikettä työpäivään. Raitis ilma saa myös ajatukset  ihan eri tavalla liikkeelle. Ison ryhmän voi jakaa työpareihin tai 3-4 hengen ryhmiin. Muistiinpanoja voidaan koota, kun kaikki ryhmät kokoontuvat yhteen tai keskusteluja voi vaikkapa äänittää. Myös esimerkiksi sielunhoitokeskustelun tai kehityskeskustelun voi käydä kävellen. #apostolinenkokous

pyareakavelykokous2

”Kollegan kanssa lenkkeillessä on syntynyt monia toteutuneita ideoita.

pyoreakeppijumppa

Taukoliikunta tekee hyvää työssä jaksamiselle. Taukoliikuntaa voi harrastaa ulkona tai sisällä, yksin tai yhdessä työyhteisön kanssa. Voit välillä vaikka pyytää työkaveria taukokävelylle! Työyhteisössä voisi olla myös esimerkiksi jokapäiväinen yhteinen liikuntahetki vaikkapa kahvitauon yhteydessä.

Videomateriaalia:

Kirjallisuutta:

pyoreaselkapallo

Selkäpalloa voi käyttää kokouksissa ja muutenkin työpäivän aikana. Se auttaa pysymään paremmassa asennossa jos pitää istua pidemmän aikaa ja pitää selkää myös pienessä liikkeessä. Selkäpalloa voi käyttää myös esimerkiksi autossa. Jos haluat tilata palloja, se onnistuu täältä: Tevella

Tilaa suosittu Liikkuva seurakunta -huppari täältä!

pyoreaseisomatyopiste

Seisomatyöpisteet ovat myös hyvä tapa lisätä liikettä työpäivään. Jos sinulla ei ole seisomapöytää, voit tehdä sellaisen itse esimerkiksi etäpäivänä käyttämällä jakkaraa sängyn päällä kotona tai lisäämällä pöydän päälle kasan kirjoja nostamaan korkeutta töissä.

”Olen huomannut olevani illalla paljon energisempi, kun olen seisonut osan työpäivästä!”

pyoreakoulutus

KOULUTUKSEN LIIKUNNALLISTAMINEN

1. Sovitaan, että koulutuksen aikana voi seisoakanavasuosituskuva
2. Kävelyosion pitäminen ulkona
3. Selkäpallot käyttöön istuessa
4. Liikkuva rukous tai tasapainoharjoitus istumista tauottamaan:

        Tasapainoharjoitus:

  1. seiso yhdellä jalalla (30 sekuntia)
  2. kyykisty
  3. kohottaudu kohti taivasta

5. Istu niin, että molemmat jalat ovat maassa
6. Välillä voi venyttellä kaulan lihaksia ja hengittää syvään
7. Ota kengät pois

PS. Kahveille voi tilata viinerin sijasta hedelmiä 🙂

istuma

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s